15 okt Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu 15 okt Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu

15 okt Kaapstad

15 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na het ontbijt met 'frische brötchen' een hardgekookt ei, 2 k*u*t keuters (de neiging om deze vlooienbalen te schoppen was aanwezig! De aanwezigheid van de eigenaar belette de uitvoering van deze snode plannen!) die tegen je benen aan het schurken waren, met de bus down town.....zo gepiept.
Het fort bezocht, wat de Nederlanders gesticht hebben...was interessant. Hollandsch glorie en welvaren!!! Daarna Fransen en Engelsen.....das minder natuurlijk!
Een heerlijke ice koffie in een hippe kroeg, het was weer weer wat beter na de miezer vanochtend,......gatver kouwe koffie met ijsklontjes! Heel anders, had n koffie frappé verwacht. Maar goed we wachten op de dagelijkse kanonschoten om 12 uur......vanaf Signal Hill.
Verder naar het Sixt District museum. De hoogtij dagen van de Apartheid in ' 66 resulteerden in een hele wijk te verplaatsen, ergo plat te walsen en 60.000 mensen elders in een ghetto te stoppen. Vanaf nu Whites Only!
Verder maar weer! Eerst naar een mooi park, met eekhoorntjes, duiven, eeuwenoude bomen en lastige zwervers! Én de kathedraal van D. Tutu. Daar konden we fijn even naar het toilet! Het werd warmer, jasjes uit......we kwamen bij St Georges Mall foodmarket, iedere donderdag komt iedereen hier lunchen, zakenmensen in 3delig, maar ook zwervers in 1 delig. Laatstgenoemden uit de vuilisbakken echter. Heerlijke hapjes tegen spotprijzen. Dim sum, sushi, allerlei taartjes, fruit, sappies, zoetigheid, griekse giros, paella, curry....Uitkiezen is moeilijk, er is zoveel....heerlijk op n strooibaal zittend genieten we van verse lekkernijen.
We kunnen weer verder....na geslenter in de stad, en culturele bezoeken hebben we het weer gehad. Na n bezoek aan de plaatselijke super, voor de 3 w, water wijn wisky! Stappen we in de bus naar Greenpoint, naar ons huissie....
Ff lekker een uurtje op bedje liggen, zo'n dag in de stad kost toch wel energie. Lekker fris douchen en klaar voor een heerlijke geflambeerde chateau briand en een dikke fillet on the bone! Wat een supervlees heb je hier toch! Morgen weer druk....
Nog ffkes....en dan weer terug. Fijne dingen lees je op het internet, langste file dit jaar op donderdag, regen, ontslagen bij niet nader te noemen bancaire instelling....lekker naar huis zondag! Not.....