12 okt Hermanus-Muizenberg - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu 12 okt Hermanus-Muizenberg - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu

12 okt Hermanus-Muizenberg

12 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Wat een leuke knul bij ons guesthouse, volop grappige verhalen bij t ontbijt en tips voor onderweg & restaurants. Onze magen konden een voorzichtig ontbijtje weer aan. Een suid afrikaans eibroike voor Ingrid, Frech toast, aka wentelteefje....ik doe het maar weer met wat fruit en muesli, bescheiden als ik ben! Onderweg gestopt bij Betty's Bay met een grote pinguïnkolonie. Was erg leuk om die schattige beestjes te zien waggelen en hoppen, maar vooral werd er gedut na een vislunch door de kleintjes. Het rook er ook alsof er grote vislunchen genuttigd waren. Nondepie wat n luchten! Ik kon mezelf niet eens meer ruiken, wat toch wel iets zegt. En ook dat de pinguïns Seadonkeys worden genoemd: de geluiden die ze produceren hebben veel overeenkomsten.
Na de middag ingecheckt bij onze slaapplek en rest van ons kippetje opgepeuzeld. Morgenochtend wordt bewolking met waarschijnlijk regen verwacht dus we zijn vanmiddag nog naar Cape Point gegaan, 'die mees sudwestelyke punt van de vasteland van Afrika'. Waar de 2 oceanen bij elkaar komen.
De steile wandeling naar de vuurtoren van 40 minuten hebben we ingeruild voor een kabeltrein retourtje van 4 minuten. Boven aangekomen werden we nog getrakteerd op een walvis. Mooie uitzichten, je kent ze wel van tv.
Geheimpje.....tis helemaal niet het meest zuidelijkste puntje! Dat is namelijk Cape Agulhas. Toen ik mijn zuurverdiende geld terug vroeg, was een daverend hoongelach mijn deel. Hoe anders lagen de verhoudingen toen onze Culemborgse Jan van Riebeeck hier wat beschaving kwam brengen! Ik voelde me ook al bedrogen toen ik erachter kwam dat ons 3 landenpunt in Vaals een paar meter verderop ligt. Belachelijk en tevens ridicuul te noemen.
Zo eindelijk weer thuis....weer geen zin om weg te gaan. Alle guesthouses hebben wifi, dat toch heel vaak erg fijn is om dingetjes op te zoeken, reserveringen resto's of bezienswaardigheden. Nu hadden we snel een afhaal Indiaan gescoord, ff in de Audi en hadden we 1 portie Lamb Madras met rijst en een garlic naan. Genoeg voor ons 2en.....op ons kamertje opgepeuzeld.
Lekker douchen, en naar bed. ff de dag optypen. Voor jullie maar ook dat we zelf nog weten wat we allemaal gedaan en beleefd hebben. Het gaat allemaal zo snel. Morgen laatste halte, Capetown. We zijn benieuwd, van alles op het programma.
U hoort en ziet het vanzelf in een theater bij u in de buurt!

• 12 Oktober 2015 - 23:20

Wederom een mooi verslag Paulie & Ingrid!

• 13 Oktober 2015 - 00:08

Monique Van Der Doelen:

Zo dat is nog eens iets anders dan Zeist of Utrecht, grrrrr!! Wat geweldig om jullie zo te kunnen volgen.

Ziet er fantastisch uit. Ben heel benieuwd naar de rest van de foto's dus kom snel een keertje kijken!!

Geniet van jullie laatste dag!

Gr uit een heel koud (nu 1 graad) Heeswijk Dinther!

Slaap lekker.

Monique

• 13 Oktober 2015 - 08:24

Nelson M:

Dus je gaat nietsvermoedend op pad naar de muizenberg, zit die helemaal vol met pinguïns !! Zouden die de muizen opgegeten hebben ? Bah, wat een valse beesten.
    Nou, geniet maar weer verder. GROM !

• 14 Oktober 2015 - 13:11

Brit:

Luitjes geniet er nog maar even van want het is hier grijs en koud! Coen heeft longontsteking dus ik ben aan huis gekluisterd... Gelukkig volg week herfstvakantie. Straks goede vlucht naar huis en maak er nog n paar hele mooie dagen van in SAF, dikke