1 okt St Lucia-Umdloti Beach - Reisverslag uit Umdloti, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu 1 okt St Lucia-Umdloti Beach - Reisverslag uit Umdloti, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu

1 okt St Lucia-Umdloti Beach

01 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Umdloti

Vanochtend rustig aan opstaan en lekker ontbijtje op. We komen met de nodige extra kg's thuis denk ik. Tijd om de koffer te pakken met bestemming plaatsje dichtbij vliegveld Durban. We verlieten St Lucia natuurlijk niet zonder een goede voorraad biltong van Ossies Biltong Den. In mooie gevacumeerde porties zit er nu een kilootje in de koffer. Bedoeling is om nog wat over te houden voor in NL zodat ook jullie deze ervaring kunnen meemaken. Garanties kunnen we uiteraard niet geven..sterker nog kans is bijna nihil. Het weer was vandaag onstuimig, fikse wind, wolken en zelfs af en toe een regendruppel. De wegen zijn hier prima, snelweg met een paar tolhuisjes. Een van die knakkers gaf te weinig wisselgeld terug, maar we zijn en blijven natuurlijk wel bankpersoneel. Ingrid stapte uit en vroeg ff om die 100 rand terug! Hadden we dus snel in het snotje, kan een foutje geweest zijn maar toeristen worden zo ook vaak opgelicht in dit land. Echt geen toeval. We hadden een snelle route vandaag, highway 120km/h.....wat je allemaal ziet!! Mensen die oversteken, langs de weg allerlei groenten/fruit aanbieden, gewoon rondlopen. Auto's stoppen langs de weg....heel gewoon! En dan hebben we het nog niet over het wild wat langskomt, en ook het tam! Koeien en geiten, met herder en al.
Aangekomen in Durban, 10 km vh vliegveld Shaka. Ja, die Zulu! Aan de kust, mooi uitzicht, heerlijk,....in de regen. Jammer....maar dat mag de buik niet rimpelen, op onze kamer met een ingericht zithoekje met uitzicht op het strand. Toch jammer dat we die namiddagzon en mooie zonsondergang niet meemaken.
Daarom nemen we nog maar een lekker glaasje wijn en gaan we badderen voor het diner.
Heerlijk gegeten! Gisteren hadden ze nog in de avondzon walvissen gezien, nu alleen plastic regenschermen, maar de barracuda en langzaam gegaard Aziatisch buikspek was heerlijk. Het toetje werd ons aangeboden vanwege onze verjaardag?! Prima, geen vragen stellen. Typisch ZAF vriendelijkheid dachten we zo!
Nu liggen we in bedje, te typen....koffers gepakt, om 5 uur gaat de wekker, om 6 willen we op het vliegveld zijn. Auto inleveren, om 8 vliegen en 1,5 uur later landen we in Port Elizabeth. Nieuwe auto, nieuwe kansen. Dan doorrijden, 200 km naar Stormsrivier. Een heel ander Afrika wacht dan op ons.....laterzzzzzzzzzzz

• 01 Oktober 2015 - 23:18

Chantal:

Hoi!
    Klinkt als heerlijk vertoeven daar! Hopelijk zijn jullie inmiddels weer helemaal topfit zodat jullie van alles helemaal kunnen genieten. Have fun!
    Gr, Chantal

• 02 Oktober 2015 - 10:18

Nelson M:

Mag ik jullie alletwee van harte feliciteren met de verjaardag ?
    Eennneeeh, bij deze is mij dus Billabong, off eehh... Singalong, of hoe heet dat spul beloofd bij terugkomst !