7 okt Montagu - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu 7 okt Montagu - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu

7 okt Montagu

07 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Ochtendzon schijnt door de gordijnen, nog lekker wat wegkruipen onder het fluffy dekbed. 'Alarmerende' geluiden naast me, Paul slaapt nog en het halve dorp kan daarvan rijkelijk meegenieten. Op naar het ontbijt met vers fruit, yoghurt en gepocheerde peer. Eigenlijk heb je hier al genoeg aan maar een 1/2 portie van het warme gedeelte kan er nog wel bij. De ochtend luieren we wat aan en gaan rond de middag naar Viljoensdrift. Een wijnboerderij waar je in de deli een picknickmand kunt vullen incl gekoeld flesje wijn en dan een boottochtje maakt tijdens het happen. Vantevoren eerst nog een verplichte wijnproeverij, 3 witte, 3 rode en wat bubbels. En aangezien wij niets uitspugen, gingen we lekker relaxed de loopplank op en kozen we het ruime sop... Het ruime sop was in dit geval een klein vriendelijk riviertje langs de wijngaarden, met heerlijk weer genoten van de lunch (broodjes, wat vleeswaren en kaassie). Een uurtje later weer aan wal. Gelezen over een olijvenboerderij paar km verderop die in korte tijd qua opstart al veel prijzen heeft gewonnen. Uitleg over het olijvenpersproces en ook hier weer een proeverij van olie, tapenades en olijven. Het was nét Dynastie, je kwam het landgoed oprijden, kast van een huis, heeeel veeeel olijfbomen. Wat personeel voor het zware en vieze werk. Het gaat goed in de oliehandel, hetgeen hij kon beamen! Binnenkort ook in Nederland te verkrijgen.
Toen hadden we het wel weer gehad, lekker naar huis....dutje doen. Nét aan het klaarmaken voor de buitendouche, maar er is geen warm water. Men is druk aan het bellen nu....in afwachting van..
De monteur was vast niet blij, hij kon opdraven tijdens wedstrijd van de Springboks.
Eerst maar even wat eten bij Simply Delicious, alles lekker op loopafstand. LIFO, last in, first out. Dit soort termen leer je wel tegenwoordig op de werkvloer! Alleen een snel hoofdgerechtje...de ober was persistent over zijn hemelse nagerechten, maar we hielden stand!! Toen we thuiskwamen weer warm water, lekker badje met badolie voor Ingrid en Paulie onder de buitendouche. Lekker slapen zo, truste!!

• 07 Oktober 2015 - 22:21

Nellie En Piet :

Wat een avonturen en mooie momenten
    Leuk dat we er zo van mee kunnen genieten
    En het ouderlijk huis ook bijna rond
    Das wel heftig voor je mams en jullie
    Maar ook een frisse start..
    Hier druk aan het behangen schilderen soppen enz enz
    Slaap lekker lieverds en Geniet !!!!

• 08 Oktober 2015 - 15:18

Nelson M:

Meeeen ! Ik had geen stand kunnen houden als iemand me hemelse nagerechten aanprijst !