5 okt Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu 5 okt Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu

5 okt Oudtshoorn

05 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Huisgemaakt vers brood, verse jus en alles volop qua heerlijk beleg, de dag is weer prima begonnen incl zonnetje. Het temperatuurbord in de hal geeft Max 31 Gr aan vandaag...Er staan wat dingen op de planning vandaag, beginnen bij Cango Caves. Hebben wel vaker van die grotten gezien, maar deze zijn wel heel spectaculair. We kiezen voor de Zuid-Afrikaanse tour om zo'n 700 meter de grotten in te gaan met verschillende kamers. De mieten en tieten waren gigantisch groot! Bussen met Duitsers en Kras Reizen zaten erbij, de groep werd gesplitst, wij gingen met de kleinste mee, met de Afrikaners. Raar taaltje, als je het leest, begrijp je alles, maar als het gesproken wordt, goed opletten....de, het, een....kennen ze niet, alles is DIE. Maar het was erg leuk. Daarna snel naar Karusa wijngaard voor een wijnproeverij en hapje voor de middagtrek. Een proeverij van elk 5 wijnen, voor nop bij de lunch, een broodje. Jammer dat we bijpassende foto's niet kunnen posten.
Tegenover was een kleine struisvogelboerderij waar we een kijkje konden nemen. Paul heeft nog een nekmassage gehad door 3 van die beesten. Wat zijn ze groot, 65 kg vleesch komt eraf. Een fijne braai kun je er van maken! Een ei......gelijk 24 kippeneieren.
Nou dat was het weer.

Einde van de middag alweer, tijd voor een plonsje in het zwembad, beentjes omhoog en drankje binnen handbereik.
Niet veel te melden verder. Hadden weer WiFi in t restaurant, ff snel geschakeld met het thuisfront, handtekeningen verkoop ouderlijk huis zijn bijna gezet. Gelukkig!!!

Lekker naar bed. Het warme weer eist toch altijd zijn tol.
Tandenpoetsen, wc, geen water.....afijn, dat zien we morgen dan wel weer! Zei een kindervriend vroeger altijd.

• 08 Oktober 2015 - 15:13

Nelson M:

Heb "The long way down" gedown.... eeeh gekocht. Ben ik nu aan het kijken. Lijkt me ook wel helemaal het einde, naar Zuid-Afrika, maar dan gewoon op de motor er naar toe rijden !
    Tsss ! Beetje met het vliegtuig lekker makkelijk ja ! Tsss !