28 sept Lower Sabie-Komatipoort - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu 28 sept Lower Sabie-Komatipoort - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu

28 sept Lower Sabie-Komatipoort

28 September 2015 | Zuid-Afrika, Komatipoort

28 sept Lower Sabie- Komatipoort

Tja het lag in de bedoeling een sunrise tour te maken......de wekker ging om uur of 4...... Maar had het al eerder in de gaten, ingridje was niet lekker. Geen gezeur, ga ook niet alleen...... Wederom 2para-tje erin..... Slapen!
Toch gingen we om 9 uur op pad.... Die shit in het kamp met eten hoeven we niet meer..... Een sultana, bifi worstje en een mueslireep deden het voor ons....
Toch weer mooie dingen gezien....giraffes enzo. Tja, je moet er bij geweest zijn....en zonder fotos? Geen bewijs! Probeer ze morgen te posten.
Krugerpark verlaten en nu in Komatipoort. Daar wil je niet zijn savonds alleen....tenzij Bart bij je is, en eventueel wat schietgerei......
Maar alles goed voorbereid, we zitten in een mooi guesthouse in een fijne buurt.
Echte selfmade afrikaaners! We werden uitgenodigd aan hun tafel met een ander stel.....mooie verhalen. En die verhalen uit Holland, het moederland, vonden ze prachtig. Ik kon het niet laten her en der wat zaken aan te dikken. Een discussie over de naam/ herkomst van gin en de relatie met onze Hollandsche Genever ga ik niet verder aan en betoogt verder weinig uitdieping. Eigenwijsheid is blijkbaar een ZAF deugd....
De route van morgen besproken met hun....dwars door Swaziland. Het is daar veel armer dan hier in ZAF. Slechte wegen, veel gaten in de weg. Krijg je een beetje naar gevoel met bedelaars enzo, kinderen houden je aan, gooien de gaten weer vol voor een paar cent, en als je weg bent worden ze weer leeggeschept. Maar is maar een klein stukkie. Tank zit vol, banden op spanning! Het zijn verhalen, hoe het echt is? We weten het niet, je hoort veel slechte verhalen. We gaan voor een lange ruk dwars er doorheen. Lees morgen het volgende chapiter in dit spannende reisepos!
Morgen vroeg op, inpakken, ontbijten, naar de Spar om de hoek voor wat waterflessen, en wat lunchdingetjes en een lange rit naar St Lucia.....

• 29 September 2015 - 08:10

Nelson M:

Nou, beterschap allemaal maar. Ik heb gelezen dat er daar in Z-Afrika momenteel 2 blankies rondlopen, die de legendarische Afrikaner eigenwijsheid nog overtreffen ! Ja écht.

• 30 September 2015 - 09:45

Bart:

Ik zit te genieten van de verhaaltjes Gruttertjes! hopelijk niet te veel last van de kwaaltjes.
    elke dag braai, man man, da wil ik ook! ik stuur ff een tientje of twee op, koop je ff wat grond daar voor ons eigen vakantie/pensioen resort!