26 sept Blyde River Canyon-Krugerpark Satara - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu 26 sept Blyde River Canyon-Krugerpark Satara - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu

26 sept Blyde River Canyon-Krugerpark Satara

26 September 2015 | Zuid-Afrika, Sabie

Vanochtend opgestaan met de 5 huiszebra's van de lodge in onze voortuin, ook zij waren op zoek naar een vers geroosterde boterham. Blauwe luchten, zonnestralen en hoge temperaturen zonder spatje regen, daarom definitief de keuze gemaakt om geen malariapillen te gaan slikken.
Kort ritje van 45 min naar de ingang van Kruger via Orpen Gate waar nog even gecontroleerd werd op wapens(?) en mogelijke tandarts op de achterbank. De Afrikaanse Wildtuin was geopend met grote bavianen, Bobbejaan op zijn goed afrikaans....en in de verte wat hertjes. In het begin foto's maken van die beesten op afstand, totdat we steeds meer wild zagen meteen naast de weg. Impala's, springbokkies, kudu's, zebra's, giraffen en ook de grote Afrikaanse olifant konden we bijna aanraken. Er ging best nog wat tijd zitten in de 50 km rijden naar onze slaapplaats.
Best een groot resort hier.......meteen inchecken ging niet, dus een broodje scoren! Ik (red Paul) ben al 2 dagen niet lekker, verkouden, keelpijn enzo....weinig ontbeten, geen vette eieren en bacon op de nuchtere maag.....dus we hadden honger. Broodje pulled porc met gefrituurde uienringen, dat klinkt toch niet verkeerd naar wij dachten, hetgeen bewaarheid bleek. De 'Negerhut van Oom Paul' was inmiddels gekuist..... Leuk ding, een rondotje van 20 hutjes met eigen douche & wc en allemaal met buitenkeuken en een eigen braai! Zo heeft onze lieve heer het bedoeld denk ik, een grote achtertuin vol met fijne vleeswaren om uit te kiezen en direct op de braai ermee! Wat maniokwortels als groente als eventueel bijgerecht.
Om 16.30 uur verzamelen voor een sunset drive in een grote open truck met ranger, op zoek naar de beesten. Alle springbokkies reden we voorbij, die zie je hier volop, we gingen voor het echte werk. Wat leeuwen die aan het uitbuiken waren, volop olifanten, wildebeest, witte neushoorns met kleintjes tot aan helemaal omringd zijn door een gigantische kudde buffels. Uiteraard ook nog wat klein spul als hyena's, krokodillen, wrattenzwijnen (enige gelijkenis met bepaalde individuen in onze vrienden/familie kring kan niet geheel ontzegd worden) wilde kat en honingdas. Mooie zonsondergang op de steppe en dan is het heel snel donker. Zoeklampen gingen aan op zoek naar groene, gele of rode ogen voor wild van formaat. Familie Tokkie naast ons waren goed uitgerust met allerlei snacks, wat ze vast ook vaker deden gezien hun formaat, en zaten lekker te smakken. En ondertussen gezellig voicemail afluisteren en facebooken is toch ook heel normaal tijdens zo'n mooi tochtje! De kinderen lieten de truck voor zo'n beetje alles stoppen..jaja weer een hertje of bokkie..!
Na 3 uur speuren weer terug op kamp en afhaalpizza ging het worden, lekker thuis rustig relaxen. Terrasje werd geopend met lekker drankje en hapje, een zeldzame zwoele avond, graadje of 30.
Geen muggen gezien, wel wat geDEET, maar eigenlijk niet nodig, geen vocht in de lucht, geen malariamuggen nog aan het begin van het seizoen gelukkig.
Nog ff een glaasje lekkers uit de vriezer.....boekje lezen.....en slapuh.

• 28 September 2015 - 14:12

Sis:

Heb met veel plezier jullie leuke verslag gelezen, zo meteen gaat mam t lezen. Leuk verteld Paul, helemaal in je element met je openluchtbraai en achtertuin met verse vleeswaren

• 28 September 2015 - 14:36

Nelson M:

Zitten er ook pinguïns ?
    Anders moet even wachten totdat je een school leeuwen ziet, en dan vol verwondering 'wow' roepen. Als dan iedereen naar die leeuwen kijkt, keil je snel zo'n tokkie-kind over de rand ! Gegarandeerd dat de rest van de familie er achteraan springt ! Jij blij, leeuwen blij, Ingrid blij (want leuke plaatjes) !

• 28 September 2015 - 16:30

Martine:

Hai! voeg eens wat foto's toe van die vleeswaren... Lynn en Sonny weten niet wat een honingdas is ( en wij ook niet :). Klinkt heerlijk allemaal! x

• 28 September 2015 - 19:14

Nicole:

Lijkt me zo gaaf om al die beesten om je heen te zien! En die sunset.......hmmm romantisch.
    Paultje beterschap! x