25 sept Sabie-Panoramaroute-Blyde River Canyon - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu 25 sept Sabie-Panoramaroute-Blyde River Canyon - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van PaulenIngridG - WaarBenJij.nu

25 sept Sabie-Panoramaroute-Blyde River Canyon

25 September 2015 | Zuid-Afrika, Sabie

Vandaag stond de Panoramaroute met allerlei viewpoints op de planning. Niet al te veel km's om het vakantiegevoel vooral in beeld te houden. Mac Mac Pools en Sabie Falls waren aardig om te zien, maar niet spectaculair. Daarna gingen we op zoek naar 'De Boskombuis', een lastig te vinden restaurantje aan een riviertje waar gekookt wordt op open vuur. Via een landweggetje kwam je bij een riviertje, daar tegen de rotsen aan een heuse echte boskombuis. Met houtvuur en wat tafeltjes met boomstronken om op te zitten, goede reviews op tripadvisor dus daar moesten we wezen. Ja, supercool hoor, idylisch, romantisch en authentiek, bijzonder en origineel! Dus.....
Een koud biertje en een iceT, beide in een tinnen mok geserveerd. Ze hadden 3 dingen op voorraad; Tbone, rumpsteak en boerewors, Ja, superlekker hoor, boerewors en rumpsteak met wat groente, gekookte patatten en een soort pap,weet de naam niet meer, en lekkere hete saus. Een franstalig gezin van 12 waaronder 5 kleine kinders, noopten ons tot een snelle aftocht....
We konden trouwens goed meekijken met MamaSita, die de scepter zwaaide over de keuken, en verantwoordelijk was voor de braai. Een grote ijzeren ton, die lekker brandde met hout.......en toen het vlees erop, met een hele fijne tang draaide ze het vlees.......
Verder maar weer met de Panoramaroute, God' s Window, een mooie view door zijn raampje. Vaak mistig punt, maar voor ons uiteraard stralend. Bourke's Luck Potholes, een uitgeslepen canyon van de Blijde en de Treurrivier die samenkomen. Het was hartstikke mooi, en hoog ook!! Erg fijn voor mensen die normale natuurlijke gevoelens zoals hoogtevrees hebben;-)
Nee, ik had het wel snel gezien. Ingrid daarentegen draait haar hand er niet voor om om goed over het randje te gluren. Zo rondlopen in 36 graden valt trouwens helemaal niet mee. Pffff snel de auto weer in!
Nog een laatste stukkie naar onze overnachtingsplek, een heerlijk rustig gelegen resort waar we kunnen aanschuiven voor het diner. Vanuit daar nog een wandelingetje ingezet naar een riviertje en toen werd het toch al snel borreltijd. Na een heerlijke maaltijd gingen we ons heerlijke bed in..

• 28 September 2015 - 14:27

Nelson M:

Grutters ! Zet je nou eens heen over die hoogtevrees ! Later we mekaar geen mietje noemen, homo ! Volgend jaar gaan we offroad door de bergen ja.